Powered By Blogger

Sunday, April 3, 2011

Selesai Satu Masalah..Masalah Lain Pulak Timbul

Semalam lepas balik dari Pusat Sains Negara, aku singgah jap kat Bandar Baru Salak Tinggi. Kebetulan nk byr panelti, langsung singgah tengok progress rumah. Alhamdulillah, panelti dh dibayar sbnyk RM 19.95.. Rumah dh diplaster, tp bila ditinjau dgn lebih dekat, bnyk kerja2 plaster yg dibuat tk kemas.  Antara masalah yg aku jumpa semasa tinjauan dilakukan ialah syiling bocor di bilik blakang, plaster tk kemas di bahagian dapur, plaster dinding yg nk menuju ke bilik air tengah pecah dan pemasangan kabel yg tk sempurna.  Sblm tu pulak, Jumaat lepas aku terima surat dari developer (actually c.c. kat aku) pasal diorg mintak 2nd 10% utk progress kerja2 pembinaan. Due date 27/4..so, pagi ni aku dh follow up dgn Perbendaharaan. Aku diminta call diorg blk Khamis ni sbb diorg pun baru terima surat yg sama.  Ini lah procedure yg kita kena ikut kalo dh terikat dgn loan kerajaan.  Kena rajin follow up dgn diorg, dgn developer lg.. Sampai ke tahap ni sbnarnya aku dh penat.  Tu belum lg time dh dpt kunci nnti.. ntah ape masalah agaknya yg timbul lepas tu.. kita tunggu aje la.. Kat bawah ni antara gambar2 yg di ambil masa bkunjung ke Pusat Sains Negara.





(sori la ye.. tk bnyk gambar yg di ambil sbb anak2 aku buat hal.. dia org tk nk masuk sgt tgk dinosaur.. takut..)



No comments:

Post a Comment