Powered By Blogger

Saturday, April 9, 2011

Pisang oh pisang...

Sabtu lepas, aku ada bsembang ngan suami aku pasal pisang.  Sebenarnya masa tu aku tgh makan kerepek pisang sira dan tetiba teringat arwah Opah aku dulu slalu buat pisang salai...hmmm.. dh lama tk makan.  Ade la dekat 7-8 thn dah. Bercerita pasal pisang salai ni, dulu arwah slalu goreng blk pisang salai ni dengan dicelup tepung.  Memang sedap. Masam2 manis. Entah nape la aku tk tgerak lak hati nk buat.  Sekurang2nya resipi tu blh jd turun temurun. Nanti la..kalo rajin nnti, aku buat dan akan aku post kan dlm blog ni.  Nk di jadikan cerita, hari tu jugak, kakak tukang jahit baju aku sedekahkan pisang hasil tanaman suami dia.  Berkat pisang yg dia bg, aku anak beranak dpt rasa. Tengkiu Kak Ti, moga murah rezeki kalian sekeluarga. Gambar di bawah ni gambar pisang yg Kak Ti bg tu. Pisang ape pun aku tk tau.. mmg aku fail dgn nama2 pisang ni.. 


No comments:

Post a Comment